Final Fantasy VII Remake
Zbog straha oko pandemije I problemima sa marketingom, jedna od dugo očekivanih igrica ove godine Final Fantasy VII Remake prošla je gotovo nezapaženo među igračima. Visoka cena i to da će za razliku od originalne verzije igre sa kraja proslog veka biti podeljena u epizode sigurno je doprinela tome. Ali da li je to zasluženo? U svetu video-igara, priča i postavka Fajnal Fantasija VII uzdignuta je u carstvo mitova. Prvi put objavljena 1997. godine na originalnom Sony PlayStation-u, pokrenula je novu eru japanskih RPG igara, a tokom tog procesa uzdigla i njenu priču u nebesa. Priča u kojoj bezobzirni junak Klaud Strajf i njegova banda idealista se bore protiv tiranina Sefirota zarad očuvanja planete postala je veća od pravih života mnogih igrača. Klaud, Sefirot, plutajući grad Midgar – to su sve ikone u svetu igara koji dosežu daleko šire od igre iz koje dolaze i koji postoje i izvan njenog konteksta. Ono što je najviše upečatljivo u vezi sa Final Fantasy VII Remakeom je koliko je u suštini poseban. I pored brojnih čudnih estetskih izbora, njegov najveći uspeh je u tome što se postavka i likovi ove mitske priče osećaju specifičnijim i ljudskijim nego što su to bili ikada pre. Final Fantasi VII Remake započinje, kao i njegov prethodnik, akcionom sekvencom. Plaćenik Klaud se udružuje sa Beretom, Vedžom, Bigsom i Džesi – članovima eko-terorističke grupe Avalanč – kako bi uništili reaktor u plutajućem sajberpank gradu Midgar. Šinra, zla korporacija koja vodi ovaj grad, stvorila je izvor energije koristeći magičnu životnu snagu planete, a Avalančov cilj je da ih zaustavi na bilo koji način. Prvi sat obe igre je, naime, desant na jedan od Šinrinih reaktora sa eksplozivnom završnicom. U obe igre u ovom delu gotovo je sve isto, borba za borbom: uzbudljivo i nasilano. Zatim, naši junaci se razilaze. Ovde se Final Fantasi VII Remake znatno usporava, odmah se hiper-fokusirajući na detalje sveta. Svakog trenutka u rimejku se oseća posvećenost prikazivanju procesa u tom svetu – kako se heroji i sporedni likovi pojavljuju u priči, kako odlaze, kako izgleda život pod korumpiranom vlasti. Svaki trenutak je proširen kako bi se u najdoslednijim detaljima pokazalo kako se stvari prirodno razvijaju. Iako je puno igara, posebno igara iz originalne PlayStation ere, zbog tehnologije iz tog vremena moralo da pravi odstupanja od stvarnosti, na primer gradovi su logično mnogo manji nego što bi zaista bili i sukobi koji se podrazumevaju nisu ni prikazani – Rimejk se opire tome radi realističnijeg i tečnijeg pristupa njegovom pripovedanju same priče. Kao takva, igra koja bi mogla da bude poput bilo kog sajberpank trilera često se oseća kao prava priča iz nečijeg života, putovanje kroz najkompleksniji i najdetaljniji svet kakav nam je kompanija Square Enix mogla da priušti. Demo Final Fantasy VII Rimejka sa celokupnom prvom misijom možete skinuti potpuno besplatno sa Playstation Store-a već danas.