Ghost of Tsushima
Stvoren od strane predanih poklonika japanske samurajske kinematografije, Sucker Punch studija iz Vašingtona, Ghost of Tsushima pretvara feudalni svet filmova Akire Kurosave u ogromnu, apsurdno lepu igru, postavljenu tokom mongolske invazije na ostrvo Tsushima u 13. veku. Samuraj Jin Sakai, jedini preživeli tokom prvog napada Mongola, pokušava da odvrati okupatore i spasi svoju domovinu, šunjajući se kroz dugu travu i skrivajući se po krovovima spremajući atentate na Mongole, ili suočavajući se sa njima u dvobojima mačevima. Sve estetske i tematske konvencije samurajskih filmova su prisutne: priča usredsređena na čast i samouverenost; dramatično vreme koje se nadvija nad japanskim čarobnim pejzažima; suprotstavljanje pozadina padajućeg lišća i napuštenih gradova; brisanje ekrana i aksijalni rezovi; brza, smrtonosna borba katanama. Može se čak uključiti i zrnasti crno-beli Kurosava filter ili u potpunosti igrati na japanskom (mada se sinhronizacija usana podudara sa engleskim scenarijom). Ovo je neupadljivo prekrasna predstava japanskih prirodnih lepota. Hramovi u šumi drveća čiji zlatni listovi filtriraju svetlost; crveni javori i plave hortenzije ističu se na poljima. Jašući ovim čudesnim krajolikom, polako osvajate mapu pošumljenu mongolskim kolibama, živopisnim vidikovcima, okupiranim ribarskim selima i svetilištima, skupljajući barutne granate, i dimne bombe koje ćete uporedo koristiti uz Džinovu katanu i luk dok njegova legenda raste. Za razliku od Assassin’s Creed-a, koji uvek koristi svoje istorijske postavke kao pozornice za svoje ekscentrične priče, Ghost of Tsushima se toliko drži za trope i priče klasične samurajske fikcije da ponekad zaboravlja da ima sopstvenu ličnost. Ali i pored toga ovo je najlepša verzija Japana koja je ikada stvorena u video igri, a kada trčanje i rezanje mongolskih koplja na komade postane zamorno, uvek možete jednostavno uživati u pogledu.