Istorija kompanije Sierra Online
Želite da budete kralj, detektiv ili možda istraživač natprirodnog? Igre kompanije Sijere pružile su igračima mogućnost da postanu sve to i još mnogo toga. Osnovana 1979. godine od strane bračnog para Roberte i Kena Vilijamsa, kompanija je kreirala žanr “point and click” avanturističkih igara kakav danas poznajemo. Poreklo “Sijera On-Line-a” u osnovi je definicija američkog sna, jer ju je navedeni par progurao od male kompanije u višemilionsko preduzeće. Sve je počelo 1979. godine tekstualnom avanturističkom igrom “Colossal Cave” koju je Ken Villiams doneo svojoj kući u dolini Simi u Kaliforniji. Igra je očarala njegovu suprugu Robertu i inspirisala je da kreira sopstvenu avanturističku igru “Mistery House”, koja ima zaplet i umetnički stil inspirisan romanima Agate Kristi. Srećom, bio je to hit (sa prodatih 15.000 primeraka) i omogućio im je da se uključe u posao sa video igrama. Njihova prva kompanija zvala se “On-Line Sistems”. Naziv “Sijera On-Line” dobila je 1982. godine kada je Vilijams preselio svoje preduzeće u Oakhurst, smešten u senkama veličanstvenih planina Siera Nevade čiji se obrisi mogu videti u poznatom logotipu kompanije. U Oakhurstu su osmišljene neke od najpoznatijih avanturističkih igara u istoriji. Njihov uspeh omogućio je da “Sijera On-Line” preživi razorni pad tržišta video igara 1983. godine. “King’s Quest” serija, dete Roberte Villiams, savršen je primer važnosti avanturističkih igara “Sierra On-Line”. Za početak je imala upečatljivu priču. Kroz seriju smo gledali opasnosti Kraljevine Daventri i njene kraljevske porodice kako se bore ne samo za sigurnost svog kraljevstva, već i za sigurnost ostalih članova porodice. I reč „borba“ je ovde izuzetno primenljiva, jer serija ostaje poznata po svom visokom stepenu teškoće. Mnogi uspesi kompanije “Sijera On-Line” mogu se pripisati i sposobnosti Roberte i Kena da vide potencijal kod drugih stvaralaca. Al Love, Jane Jensen i James Walls su samo nekoliko primera stvaralaca video igara koji su započeli svoju karijeru u ovoj kompaniji. Igre poput Love-ovog erotsko humorističkog serijala “Leasure Suit Larry”, Jensen-ove maestralne triler igre “Gabriel Knight” i Walls-ovog “Police Quest-a” postale su legendarne igre u ovom žanru, praveći veliku konkurenciju čak I velikom “Lucas Artsu” tih godina. Nažalost tržište igara u drugom delu 1990-ih se veoma promenilo. Rastuća popularnost akcionih i RPG naslova učinila je budućnost klasičnih avanturističkih igara neizvesnom. Ovo je samo učvrstilo odluku Kena i Roberte Villiams da polako ciljaju na rano penzionisanje. Nakon njihovog odlaska 1999. godine, Sijera se nepovratno promenila. Iako je i dalje uspela da pravi hitove poput “Homeworld 2”, bilo je očigledno da su vremena “point and click” igara stvar prošlosti. “Sierra Entertainment” službeno je zatvorena 2008. godine. Uprkos tome, Sijerino nasleđe i dalje živi. Ta zaostavština neverovatnih igara i posvećenih fanova naveli su “Activision” da oživi etiketu Sijera 2014. godine. Zahvaljujući ovoj odluci, reizdanje mnogih klasičnih avanturističkih igara postalo je moguće i sada možete uživati u njima na svojim modernim računarima.